FORGOT YOUR DETAILS?

Küldetésünk

 

  • olyan személyre szabott oktatást, nevelést valósít meg, amely tekintettel van az egyéni képességekre, a csoportok és közösségek érdekeire;
  • a személyiségfejlődés támogatásának szerves részeként valósítja meg az ismeretközvetítést, szoros összhangban a szociális kompetenciák folyamatos fejlesztésével;
  • a különböző sajátos nevelési igényű valamint a harmonikusan haladó és tehetséges tanulók együttnevelését valósítja meg, melynek során szükség szerint a tanulók egyéni haladási ritmusban tanulhatnak;
  • a hagyományok gyökerein felnövő, élő közösséget;
  • közös felelősségvállalást – nyitott iskolát;
  • rugalmas, fejlődésre képes szervezetet, programot kínál partnereinek.

Értékeink

  • Nyitott, rugalmas, innovatív, fejlődésorientált módszerek
  • Családias, elfogadó, befogadó, személyközpontú nevelés
  • Biztonságos, a tanulók életkori sajátosságait, szükségleteit tiszteletben tartó tanulásszervezés
  • Egyéni tanulási utak biztosítása
  • Szorongásmentes légkör, egymást tisztelő kommunikáció
  • Csoportra szabott témacsoportos (projekt) és kompetenciaalapú (tevékenységre alapozó és alkalmazható tudást nyújtó) oktatás
  • Az ismeretek integrált, összefüggéseket megmutató, holisztikus szemlélete
  • Az önismeretet és pozitív énképet, és a folyamatos önfejlesztést, önszabályzást szolgáló értékelés
  • Változatos tanulásszervezési módok alkalmazása
  • A pedagógusok többszintű, innovatív együttműködése
  • A pedagógiai folyamatoknak alárendelt iskolai szolgáltató szervezet
  • Kooperatív, többszintű, egyenrangú kapcsolat a szülőkkel
  • Környezet- és egészségtudatos, hagyományőrző szemlélet
  • Demokrácia, tolerancia, empátia, elfogadás, kooperáció
  • Konszenzusra törekvő (asszertív) és szociálisan érzékeny magatartás
  • A nevelőtestület és munkatársak hiteles, együttérző, non-direktív, feltétel nélkül pozitívan odaforduló, bizalomra építő attitűdje
  • átjárható pedagógiai program

Célunk, hogy…

…a tanulók

  • szeressenek iskolába járni;
  • szorongásmentes légkörben teljesítsék a követelményeket és nyújtsanak tőlük elvárható teljesítményt;
  • alakuljon ki belső motivációjuk az ismeretszerzéssel kapcsolatban;
  • tanuljanak meg tanulni;
  • fejlődjön önszabályozó képességük;
  • fejlődjön problémamegoldó gondolkodásuk és kreativitásuk;
  • tegyenek szert megfelelő, reális önismeretre;
  • tanulják meg az asszertív, együttműködő kommunikációt;
  • fejlődjön elfogadó, befogadó attitűdjük;
  • fejlődjön szociális érzékenységük, közösségi magatartásuk;
  • tanuljanak meg konfliktust kezelni;
  • sajátítsák el a demokratikus alapelveket.

…a szülők

  • tudhassák gyermeküket biztonságban;
  • vegyenek részt, és működjenek együtt egyenrangú félként a pedagógusokkal az iskola által nyújtott formákban és fórumokon gyermekük nevelésében;
  • vegyenek részt a család és iskola közötti megvalósuló érdemi, hatékony információáramlásban.

…a munkatársak

  • értsék meg és fogadják el, továbbá alkalmazzák kreatív módon az iskolai értékeket, célokat és feladatokat;
  • az intézmény által nyújtott innovatív környezetben legyenek képesek együttműködésre és rendszeres, tartalmas kommunikációra;
  • humánus, családias légkörben, méltó munkakörülmények között vállalják az arányos, és elviselhető, személyes kompetenciákra figyelmet fordító közös iskolai feladatokat;
  • legyen igényük a szakmai megújulásra és aktívan kapcsolódjanak be az iskola innovatív, adaptivitásra törekvő munkájába;
  • az intézmény alapelveivel összhangban valósíthassák meg saját szakmai céljaikat is.
TOP